Video: Zeitgeist Addendum 2025
Hvis du ønsker å kjøpe annonseringsplass på nettet, vil du raskt gå inn i begrepet CPM. Det er et begrep som brukes av bransjen til å snakke om kostnader for "annonsevisninger", og det er uten tvil den vanligste måleenheten som brukes i digital reklame. Det er også den vanligste måten å kjøpe og selge digital annonseringsplass på.
Hva betyr CPM?
CPM står for Cost Per Mille, og er en annen måte å si kostnad per tusen på.
I dette tilfellet, 1 000 visninger på et nettsted. Det bør ikke forveksles med andre lignende, men forskjellige, vilkår inkludert pris per klikk (CPC) og CPA (kostnad per handling / oppkjøp).
Hva er et inntrykk?
Noen ganger kjent som en visning eller en annonsevisning, er en annonsevisning den tilsvarer at en annonseserver kalles som svar på en sidebeskrivelse fra en brukers nettleser. Det er det, og det er alt. Noen tror feilaktig at annonsevisninger er annonser som ble vist til en bruker (om de merker det eller ikke), på et nettsted eller et annet nettbasert medium. Dette er faktisk feil.
Dessverre betyr dette også at annonsevisningsstatistikk ofte er feil eller rett og slett falsk. Opptil 15 prosent av tiden er annonsene servert feil. Deretter er det annonsevisninger fra bottrafik, (en bot er et automatisert stykke programvare som kan brukes til å øke trafikknumrene eller SPAM-folkene). Det betyr at ingen fysisk bruker noensinne har hatt mulighet til å se annonsen.
Opptil 60 prosent av annonsetrafikken kommer fra disse robottene. Og til slutt er det annonsevisningssvindel. I dette tilfellet gjemmer samvittighetsfulle brukere annonser bak andre annonser, noe som trekker annonsenettverkene i annonser med høyere CPMer til nettstedet. Dette øker også annonsevisningsnumrene, og koster annonsører enda mer.
Du kan lese mer om dette i denne utmerkede artikkelen av Reid Tatoris.
Hvordan påvirker CPM kostnadene for annonsering på nettstedet ditt?
Så la oss si at du har et nettsted, og du vil bruke det til å vise annonser og tjene penger måned etter måned. Vel, du kommer til å trenge å sitte og finne ut hva slags månedlig inntekt du vil være komfortabel med. Hvis nettstedet ditt er nytt, og har relativt lite trafikk, kommer du ikke til å tjene mye penger, så CPM-verdien din vil være svært lav. Hvis nettstedet ditt har stor trafikk, blir CPM høyere.
Det finnes to forskjellige typer CPM-priser, faste og variable. Faste priser er enklere å jobbe med, ettersom du har en bestemt verdi for å sette mot de genererte annonsevisningene. Variabel CPM er litt vanskeligere å jobbe med, og disse prisene vil variere basert på nettstedets emne, landet du er i, annonsøren og så videre.
La oss gjøre litt rask matte. Du har et nettsted, og det er gjennomsnittlig 40 000 besøkende per måned, med totalt 120 000 sidevisninger per måned.Hva er nettstedet ditt verdt for deg?
Vel, på en CPM på $ 5 (som er litt over gjennomsnittet for 2017), beregner du det på denne måten:
120 000/1 000 = 120
120 x CPM $ 5 = $ 600 < Flere enn 12, og du ser på et nettsted med en verdi på $ 7, 200 i annonseinntekt per år.
Når du ser på de mange millioner sidevisninger som noen nettsteder serverer hver måned, kan du se hvordan lønnsom CPM-markedsføring kan være på enkelte nettsteder. De mest vellykkede YouTube-bidragsyterne gir faktisk millioner av dollar hvert år fra bare en del av annonsenes inntekter som YouTube samler inn fra sidene sine.
Hvordan og hvor å få CPM-annonseringstrafikk
Hvis du har lest alt ovenfor og er interessert i å generere CPM-inntekter via nettstedet ditt, er det neste logiske spørsmålet "hvor skal jeg begynne? "
Du kommer ikke til å bare kunne nærme seg selskaper og be dem om å begynne å plassere annonser på nettstedet ditt. Det er nettsteder og bedrifter bygget rundt som serverer trafikk til nettsteder som din, og de er veldig enkle å komme i gang med.
Noen av de beste som skal starte med inkluderer:
UberCPM
- AdBuff
- Media. Netto
- Criteo
- Technorati
- Opprett kontoer med noen få av disse, og eksperimenter. Når du finner et program som utfyller nettstedet ditt og gir deg gode inntekter, hold deg til den.
Hydrovac Utgravning: Hva er det og hvor det kan brukes

Hydrovac er en rask og pålitelig måte å utgrave i overbelastede områder. Hydrovac virker ved å injisere vann inn i bakken gjennom en "slange" som smelter jorda.
I handlekurven: Hva er det og hvordan det skal brukes

En kurvøvelse er en aktivitet gitt til jobbsøkere for å avgjøre hvor godt de utfører arbeidsrelaterte oppgaver innen en viss tidsperiode.
Lære hva motivasjonsforskning er og hvordan det brukes

Lære om motivasjonsforskning som gir informasjon på hvorfor enkeltpersoner kjøper bestemte varer eller svarer på bestemte reklameklager.