Video: Wealth and Power in America: Social Class, Income Distribution, Finance and the American Dream 2025
Det er mange kilder til trafikk for en e-handel nettsted. Noen av dem er:
- Søkemotorer
- Sosiale medier
- Munn til munn
- Konvensjonelle medier
- Betal per klikk (PPC).
Hver trafikkilde har sine fordeler og ulemper. Jeg finner det fascinerende at mange e-handelsbedrifter opprettholder sunn fortjeneste og vekst, bare med e-handel PPC-annonser.
PPC-matematikk
De klikkene du betaler for, kan raskt legge opp til et stort antall.
Derfor er det viktig å få tak i matematikken involvert i PPC-kampanjer for e-handel. Her er noen viktige termer som du må huske på før du forstår matematikken.
Kostnad per klikk (CPC)
CPC er prisen du betaler PPC-annonsenettverket, for eksempel Google AdWords, for å få ett klikk på annonsen din. Det oversetter til en besøkende på e-handel nettstedet ditt. Ofte er CPC ikke et nummer som er bestemt på forhånd. Annonsenettverk som Google AdWords bruker en auksjonsmekanisme. Som følge av dette er din faktiske CPC vanligvis lavere enn den høyeste CPC-innstillingen.
Hvis du vil ha beregningene dine for å være konservative, kan du vurdere at CPC-prisen din er den høyeste CPC-verdien du har tillatt. En mer nøyaktig beregning kan oppnås ved å vurdere den faktiske CPC som du ender med å betale. Problemet med å bruke den faktiske CPC er at det endres fra tid til annen. En plutselig stigning i CPC kan spore din pay per click-strategi.
Konverteringsfrekvens (CR)
Basert på din rekord, bør du vite andelen besøkende som ender opp med å kjøpe på e-handelswebområdet ditt. Hvis du for eksempel finner ut at i gjennomsnitt tre besøkende av hvert hundre foretar et kjøp, så er konverteringsfrekvensen din:
(3 ÷ 100) = 0. 03
Avkastning per konvertering (YPC) < Del den totale fortjenesten, basert på antall besøkende som foretok disse kjøpene.
Dette gir deg avkastningen per konvertering. Ved beregning av fortjeneste, sørg for å trekke fra deg kostnaden ved å skaffe de solgte varene. Også trekke kostnader som betaling gateway kostnader og frakt. Ikke trekk faste faste kostnader, som ikke er direkte relatert til kostnaden for solgte varer, for eksempel etableringskostnadene. Også, ikke trekke utgiftene på PPC-annonsering.
Avkastning per besøkende (YPV)
Avkastning per besøkende er produktet av CR og YPC, i. e. ,
YPV = CR × YPC
Utbyttet per besøkende gir deg den gjennomsnittlige mengden penger du forventer å gjøre per besøkende på nettstedet ditt.
PPC-lønnsomhetsformelen for e-handelsvirksomhet
Du tjener penger hvis:
CPC
For å si det på en annen måte, er CPC det du bruker for å få en besøkende, og YPV er det du tjener per besøkende. Så lenge YPV er større, tjener du penger.
Et eksempel
Anta at du oppretter en PPC-kampanje på Google AdWords, og CPC er $ 0. 25. Basert på din erfaring, vet du at 2% av de besøkende på nettstedet ditt foretar et kjøp. Så din CR er 0. 02. Nå antar at gjennomsnittlig fortjeneste du gjør per salg er $ 12. 5, jeg. e. , ditt utbytte per konvertering er $ 12. 5.
Vi kan se at:
CPC = $ 0. 25
CR = 0. 02
YPC = $ 12. 5
YPV = CR × YPC = 0. 02 × 12. 5 = $ 0. 25
Dermed CPC = $ 0. 25 = YPV
Denne situasjonen hvor CPC er lik YPV kalles breakeven. På breakeven punktet lager du heller ikke eller mister penger.
Notater om Computing PPC-gevinster
Selv om beregningene indikerer at du vil tjene penger over breakeven, bør du prøve å sikre at du er langt over breakeven, slik at du får et sunt fortjeneste.
- Alle variabler i beregningen er innenfor din kontroll; i hvert fall til en viss grad. Prøv å øke CR og YPC, samtidig som du senker CPC.
- Fordi faste forretningsomkostninger ikke er innregnet i denne beregningen, trenger de fleste små e-handelsbedrifter YPV til å være mye høyere enn CPC, ofte med flere enn 5 eller flere.
- Endelige tanker
E-handel bedrifter er ofte tap som gjør for en lengre periode.
Men de må tjene penger, eller gå til grunne. PPC utgifter, i hvert fall i de tidlige dager, er en betydelig del av deres utgifter. Så effektiv PPC-ledelse kan gjøre forskjellen mellom suksess og fiasko.
Hvordan du finner den perfekte begivenhetsplassen

Å Velge det beste møtet kan være avgjørende for arrangementets suksess. Følgende 8-trinns veikart vil hjelpe deg gjennom prosessen med spillplanlegging.
En Roth IRA er den perfekte skatteskytteren

Når det kommer til skattesikringer, Roth IRA er den beste typen konto tilgjengelig for nesten alle mellomstore investorer.
Hvordan lage den perfekte medieplassen

Hvordan skrive en historiehøyde som vil føre til intervjuer i magasiner , TV, radio, podcaster og mer.